Frakt och leverans

Nedan kan du läsa om dom fraktsätt vi erbjuder. Alternativen som dyker upp rangordnas efter faktorer såsom stopptid för utleverans, uppskattad leveranstid, ordervärde samt lagerstatus.

 

DHL-sp.png

DHL Service Point

• 1-2 vardagar
• Leverans direkt till närmaste ombud
• Tillgängligt i hela landet

Ditt paket skickas till ett ombud som ligger närmast din adress. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID.

DHLExpress.png

DHL Express - Hemleverans

• Express - 1 vardag
• Hemleverans med bud
• Möjlighet att hämta hos ombud

Levereras med bud nästföljande vardag till angiven adress i hela Sverige. Önskar du istället hämta ditt paket hos ett ombud väljs detta genom att svara på ett SMS när leveransen är på väg.

 

postnord.png

PostNord MyPack

• 1-2 vardagar
• Leverans direkt till närmaste ombud
• Tillgängligt i hela landet

Ditt paket skickas till ett ombud som ligger närmast din adress. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID.

postnord.png

PostNord Varubrev

• 2-3 vardagar
• Leverans till din adress eller ombud
• Kräver en folkbokföringsadress

Din beställning skickas som varubrev eller postpaket beroende på paketets vikt, storlek och innehåll. Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda. Vi har tyvärr inte möjlighet att styra hur ett varubrev levereras (brevlåda eller utlämningsställe), det är en bedömning som görs av PostNord.

 



Spåra ditt paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns
en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Om du inte fått någon avisering om att paketet kommit fram, men ser via spårningslänken att paketet kommit till
ombudet, går det bra att hämta ut paketet med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer samt legitimation.

Hos ombudet

För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-
postaviseringen. Har du valt brev-avi så ta med avin samt din legitimation till ombudet.

Tänk på att du alltid ska kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Det är endast personen vars namn står på
paketet som får hämta ut det hos ombudet.
Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera
kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan brukar det löna sig att kontakta oss, hämta ut paketet och göra en vanlig manuell retur.

Leveransförsening

Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen.
Till vissa delar av Norrland samt Gotland levererar Postnord och DHL med en eller ett par dagars
fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.


Meny